Reisimpressie - Magische reis in Engeland - Indra Radjkoemar

Magische sferen

De reis naar Engeland met zijn eeuwenoude mysteriën bracht mij via de intrigerende Stonehenge tot aan Camelot en de grot van Merlijn in Tintagel. Onderweg werden wij extra gedompeld in de magische sferen in Glastonbury met als toppunt de Tor, waar je mogelijk in etherische sferen een inwijding zou kunnen ontvangen. Bij mij gebeurde dit.

Mijn reis begon in Amesbury met nog 9 andere gelijkgestemden inclusief reisbegeleiders.
De kathedraal in Amesbury is een must als je daar bent. Hier kun je lekker bijkomen van je reis, terwijl de mooie omgeving je oplaadt voor de reis naar Stonehenge, de volgende dag.
De mystieke Stonehenge trekt de aandacht van kilometers ver. Voelbaar voor mij was de antenne vibraties, alsof het een TV station is die elders mijn gedachten uitzond. Bij innerlijke vragen kwam er een teken in de vorm van een kraai, een ‘dansende’ valk of ineens een donker wolkje, dat heel snel weer verdween. Heel apart, zo’n ervaring. Voor mij voelde het als een telefoon verbinding met de stilte. Stonehenge is een plek waar je enkele uren in stilte doorbrengt.

Een waanzinnige steencirkel

Het mooie Avebury heeft een omtrek van zo’n 400 meter en je kunt er omheen lopen.
In de steencirkel waan je jezelf in niemandsland waar wederom de stilte een ‘stem’ lijkt te krijgen. Sommige megalieten lijken bij elkaar te horen, zodra je een hand erop legt wordt je getrokken naar de volgende en weer terug. Langs een weg van megalieten kwamen wij in een waanzinnig steencirkel.

Dit is een reis om je gevoel te toetsen ;-)
Ben jij iemand die nooit iets voelt, maak een spirituele reis langs de Atlantische sterrenweg en je zult nooit meer denken zoals je nu denkt.

Meditatie in een bijzondere piramide

Na de lunch vertrekken wij richting West Kenneth Barrow waar wij een gigantisch witte paard symbool van de vruchtbaarheid zien en een door mensenhanden gemaakte prehistorische heuvel.
Bij een magische reis ontbreekt natuurlijke niet een meditatie in een bijzondere piramide. Zoals in de magische kegel piramide in Ierland.

Druïdeninwijdingsritueel

Vervolgens lopen wij door een prachtige weiland naar een heel aparte piramide met, zoals ik dat noem, ‘dubbele eierstokken’. Vier kleine kamers aan de zijkanten, aan elke kant 2, om vervolgens te komen in de ‘baarmoeder’ van de aarde. De grote kamer waar we een meditatie doen. Dit is de enige piramide tot nu toe met 4 kamertjes aan de voorkant, de rest hebben er twee.
Bij aankomst mochten wij een glimp opvangen van een druïdeninwijdingsritueel dat daar gaande was. Vervolgens kregen wij de beschikking van de piramide tot ons groep in alle privacy.
Na deze bijzondere plaatsen wordt het geduld enorm op de proef gesteld en kan ik niet wachten om de volgende dag naar Glastonbury te gaan.

Chakraroute naar de Meidoornboom

Onderweg krijgen wij als verassing een bezoek naar de Hill, waar King Arthur als volwassen man gewoond zou hebben. Bijzondere weg ernaar toe. Echt een weg voor paarden, wat logisch is gezien de tijd waarin het bewoond zou zijn door de King.
Wow....Avalon komt langzaam in zicht uit de mist en de trotse Tor steekt er ver bovenuit. Wat een uitzicht.
Wij lopen de chakraroute van de weg af, waar Jozef van Arimathea zijn ‘wandelstok’ in de grond had geplant die uitgroeide tot een bijzonder Meidoornboom. Bijzonder omdat hij 2 keer per jaar bloeide, in de lente en rond kerstmis, terwijl een meidoorn één keer per jaar bloeit.
Helaas lijkt de boom het niet meer uit te houden onder de geleden vandalisme en is er de stam nog over.

Een bezoek aan de heilige Chalice Well

Wij bezoeken de heilige Chalice Well, de witte bron en de rode bron in Glastonbury. De rode bron bevat ijzer en het water smaakt ook sterk naar ijzer. Vervolgens lopen wij via de chakraroute naar de Tor. Er is trouwens ook een gewone trappenweg naar de Tor, wij kozen voor een alternatieve route, waar wij mooie oude Meidoorn bomen tegenkwamen. Onder de oeroude bomen zagen wij ook mensen die rituele handelingen deden. Wat veel natuuraanbidders heb je hier toch. Mooi om te zien.

De Tor is een plek van stilte

In mijn ervaring draait er een kolk van gouden energie aan de top en onder de voeten. Een energetische zandloper. De persoonlijke ervaringen zijn zeer individueel. Wel een aanrader om er even bij stil te staan. Waar gaat het allemaal over? Hier doet geen enkel vraag er nog toe. Stilte en een gevoel van immense grootsheid had mij in zijn greep. De normale trappenweg voerde ons langzaam naar beneden, terwijl de hoge toorn achter ons steeds kleiner werd en in de verte verdween.

Magisch mooi ritueel

De volgende dag is er tijd voor de Chaliswell Garden. Een mooie tuin vol spirituele inzicht plekken, waar velen een wens komen doen. Voor het bezoek aan de tuin, liep ik nog even naar de witte bron om water te tappen. Tot mijn geluk was de normaal gesloten deur nu open vanwege het Beltane feest op 1 mei. Snel liep ik naar binnen om een magisch mooi ritueel te zien binnen de bron door natuuraanbidders. Een vrouw zong iets in het Keltisch denk ik en haar stem galmde door de bron, vervolgens een man die uit een andere hoek iets zong. Heel mooi om zoiets live te zien gebeuren. Overal kaarsjes en wilde bloemenkransjes, muntjes etc. ter aanbidding van de Heilige bron. Ontroerend om zoveel dankbaarheid te zien.

Glastonbury, het meest magische stadje

Gevoel stond weer centraal in deze kleine stad voor mij. Ik liep de betoverende winkeltjes in en uit alsof ik net wakker was, maar nog geen koffie gehad. Beetje half in trance. Wat ik zocht vond ik in een klein winkeltje. Terwijl ik stond af te rekenen kwam een man die een tijdje vanuit de deuropening keek, naar mij toe en zei: "I have a message for you". Indrukwekkend genoeg gaf hij mij de instructies die ik nodig had. Voor mij het meest magische stadje met bijzondere bewoners. Glastonbury, ik kom een keertje terug.

Groepsmeditatie in Dartmoor

Dartmoor is ongelooflijk mooi voor wandelaars, voor picknick en vooral als je op zoek bent naar de oude bijzondere steencirkel.
Op zo’n 2 uur lopen (ik loop niet zo snel ;-) ligt er een indrukwekkende steen cirkel, waar de tijd stil lijkt te staan. Natuurlijk ontbreekt hier geen groepsmeditatie. Lunch hadden we aan een kabelend stroompje bij kampvuur, nadat we de enorme rots hadden beklommen. Zoveel rust, midden in de natuur waar geen ander mens te bekennen is.

Via Boscastle naar Tintagel

Mijn laatste en uiteindelijk doel van deze reis was Tintagel. Boscastle, waar wij onderweg lunchten, is een mooi klein dorpje met een witchcraft museum en leuke winkeltjes met hand gemaakte spulletjes. Beetje sprookjesachtig. In Tintagel belanden wij midden ín het sprookje. Winkeltjes met elfjes, draken, tovenaars en niet te vergeten King Arthurs alles. Van theedoek tot aan kopjes en koekjes. King Arthurs fudge, chocola, jam alsof de King een grote snoeperd was ;-)
De grot van Merlijn ligt precies onder het kasteel Camelot waar de Mytische King Arthur geboren zou zijn. Merlijn zou hem vanaf zijn geboorte hebben ingestraald met magische krachten vanuit de grot.
Dit maakt grote indruk op mij, aangezien er hierover informatie beschikbaar is vanuit de Himalaya teachings van Yogi Sidhanath. In ‘Wings to freedom zegt hij: He…. has to incarnate as the first King of Justice in Europe in the name of Arthur. De naam die hij noemde houd ik even voor mezelf totdat ik wat meer info hierover heb. In juli gaat mijn zoektocht door in little Tibet.
De grot is bereikbaar bij eb, wat wij ook als eerste hebben gedaan. Midden in de grot is er een andere dimensie voelbaar. Alsof mijn ogen vloeibaar werden en het besef van tijd en ruimte een paar seconden, oplost. Al gauw brengen de andere stemmen in de grot mij weer terug en loop ik langzaam de grot uit. De klim naar Camelot had ik graag met een helikopter willen doen ;-)
Van hieruit is er een geweldige uitzicht aan alle kanten. De diep blauwe zee nodigde uit voor een groepsmeditatie op Camelot. We hebben daar, weet niet hoelang nog, met z’n allen heel stil gezeten, bevangen door de immense schoonheid.

Het Labyrint in een oeroude steen

De volgende dag was het tijd om naar de waterval van Saint Piran te gaan. Er wordt gezegt dat dit misschien wel de meest spirituele plek is van Engeland.
De energie liegt er niet om. We hebben de weg in een meditatieve stilte gelopen tot aan het kleine cafeetje. Na de koffie zijn we verder gelopen naar de waterval. Overal liggen hier gebedssteentjes, foto’s, theelichtjes en boomstammen waarin muntjes zijn geslagen.
Na deze mooie spirituele plek zijn we gelopen naar de Labyrint in oeroude steen verder op, daar hebben wij geluncht in de openlucht, met een speciale gast erbij, een zeemeeuw.

Alleen in de grot

De volgende ochtend vroeg vertrekken naar huis. Voordat het zover was ging ik nog een keer terug naar de grot van Merlijn. 5.45 uur was ik klaar wakker. De grot, dacht ik. Ik kan er nu nog naar toe. 6.15 uur stond ik daar dus, op het kleine strand met de lieflijke waterval. Helemaal alleen. Spannend om trots, dankbaarheid en de angst van alleen zijn, tegelijk te voelen. Ik liep naar de grot en middenin zat ik op een grote rots totdat het weer tijd werd om terug te lopen.

Mijn Engeland reis was meer dan een succes. Met dank aan Magical Tours werd dit mogelijk.
Dank je Jacqueline voor je stralende aanwezigheid en geweldige reis ideeën. Jij weet overal een bijzondere piramide te kunnen ‘regelen’ voor ons. Heel fijn is dat. Dank je Jan Luc voor je selectieve geheugen die de perfecte weg overal heen en terug met gemak weet te vinden.