Reisimpressie - Magische reis in Engeland - Angelina Kunst

Tussen de stenen van Stonehenge

Laat ik beginnen te vertellen dat ik heel even geaarzeld heb, een groepsreis is dat wel iets voor mij?
Nooit eerder gedaan, altijd zelfstandig gereisd.
Voor iedereen die twijfelt : bij Jean-Luc en Jacqueline ben je echt in goede handen, go for it!
Bij het vliegveld werden we opgehaald in mooie VW transporters, en reden we rechtstreeks naar de eerste accommodatie.
Nadat we de koffers hebben gedropt, zijn we gelijk naar Stonehenge gereden.
We hadden enorm geluk met het mooie weer en hebben daardoor een geweldige zonsondergang mogen meemaken tussen de mooie stenen van Stonehenge.
Het voordeel van de groepsreis is dat we ook echt tussen de stenen mochten lopen, i.p.v. op de paden eromheen.

Mapje met extra informatie

's Avonds kregen we voor de volgende dag een mapje waarin we de extra informatie, over alle nog te bezoeken plaatsen, netjes konden bewaren.
Voor iedere nieuwe dag kregen we weer 1 of meer A4tjes met informatie, iets wat ik erg kan waarderen, want ik kan niet alles onthouden.

Vriendelijke mensen

Dag 2 weer een mooie wandeling langs steenformaties, de middag was vrij in te delen. Wij zijn naar Salisbury gelopen, een leuke stad waar ik best graag wat meer tijd had willen doorbrengen.
Wat ook best even vermeld mag worden is dat de mensen in de hotels over het algemeen zeer vriendelijk en behulpzaam waren!

Uitgebreid ontbijtbuffet

Dag 3 aankomst in Glastonbury, ik was gelijk verliefd en wist, hier ga ik nog een keer naar toe!
We zijn in het plaatsje gestopt om op eigen houtje te gaan lunchen en kort rond te kijken alvorens wel gingen inchecken.
Wat een bijzondere sfeer hangt daar! Boordevol prachtige spirituele winkels, geweldige boekenwinkels en kleurrijke mensen, daar moet je geweest zijn!
Heel veel sieraden met edelstenen, volgens mij heeft niemand in de groep de verleiding kunnen weerstaan, en is iedereen wel met 1 of meerdere juweeltjes terug naar huis gekeerd.
Maar dat was niet het enige, want in Glastonbury vind je ook het prachtige Chalice Well, een schitterend aangelegde tuin met een krachtige bron, ook een plek om zeker nog eens te bezoeken.
We zaten in een fijn hotel op loopafstand van het centrum, met een enorm uitgebreid ontbijtbuffet, en ook 's avonds kun je daar prima eten.

Dwars door weilanden

Dag 5 zijn we, nadat we waren aangekomen op de volgende bestemming, gaan wandelen in de prachtige natuur bij Moretonhampstead.
Dwars door de weilanden, met nieuwsgierige paarden die even geaaid wilden worden, en de blatende schapen.

Prachtig landschap

Dag 6 zijn we na een korte autorit ook gaan wandelen, in een weer totaal ander, maar wederom prachtig landschap,
Het weer was zo super dat we zelfs nog even een rivier zijn ingedoken.
Beslist een mooie ervaring.

Woeste rotsen en mooie ruïnes

En daar was op dag 7 en 8 Tintagel.
Oogstrelend mooi! De woeste rotsen met het vele groen, bij de zee.
De mooie ruïnes van het kasteel van Arthur, de grot van Merlijn, allemaal even gaaf om te zien en om te zijn.
Wandelen langs de kust, met een uitzicht waar je U tegen zegt, het was geweldig.

Magical!

ot slot wil ik de reis nog in één woord samenvatten: MAGICAL!
Jacqueline en Jean-Luc bedankt, het was echt fantastisch.
Deze reis zal mij nog heel lang als een prachtige herinnering bijblijven.